Ваљевска гимназија, Вука Караџића 3, 14000 Ваљево, тел/факс: +381 14 221 622, gimvaljevo@gmail.com, www.valjevskagimnazija.edu.rs

Школа

Зрнца мудрости...

"Изгубити стид значи, на крају крајева, признати себе савршеним."
Св. Николај Велимировић

"Не мораш бити бољи од других, буди само најбољи што можеш."

Студијско путовање у Словенију

Екскурзија ученика другог разреда реализована је у периоду од 16. до 18. октобра 2023. године на релацији Ваљево – Блед – Крањ – Шкофја Лока – Постојна – Порторож – Пиран – Крањ – Љубљана – Ваљево, у организацији туристичке агенције Фантаст турист. На екскурзију је кренуло 177 ученика, 8 разредних старешина, вођа пута, лекар, три туристичка водича и директор школе Предраг Јевтић, који се други дан прикључио матурској екскурзији по Италији. Марија Миловановић, разредни старешина II-8, није била на екскурзији из здравствених разлога, па је пратилац тог одељења била Гордана Аврамовић, психолог.

У понедељак 16. октобра 2023, кренули смо у 4 сата ујутру и уз две успутне паузе, стигли у Словенију у 12 сати. На прво одредиште Блед, стигли смо у 14 сати. На Бледу смо имали два сата слободног времена за уживање у јединственој лепоти језера и околине.

У 17 сати група ученика и професора ишла је у најављену посету Гимназији у Крању, а за то време водичи су остале ученике одвели до старог града. Дочекали су нас Мишо Дачић, професор филозофије и Нина Овсенек, професор кинеског и шпанског језика, који су нас упознали са радом школе. Показали су нам савремене и опремљене кабинете и учионице. Видели смо Конфучијеву учионицу и кабинет за учење кинеског језика, конференцијску салу, тиху собу за рад из које се види библиотека, зборницу, простор за релаксирање ђака. Гимназија Крањ је општа гимназија, основана 1810. године, у којој је од 2010. године уведен и програм међународне матуре. Гимназија има 35 одељења и око 950 ученика, који похађају наставу у једној смени. Настава почиње у 7.10, а завршава се између 13 и 14 сати. У току наставе ученици имају један школски час за ручак. Време после тога је намењено за обавезне изборне предмете, ваннаставне активности, екскурије, излете, позоришне представе. Школа је уредна, а простор је максимално искоришћен, од подрума до тавана.

Након посете школи, сместили смо се у хотеле. Смештај је био у два хотела са четири звездице на бази два полупансиона. Одељења II-3 и II-8, била су смештена у хотелу Азул, а сва остала одељења у центру Крања у хотелу Creina.

Другог дана, кренули смо у 8.30 у Шкофју Локу. У овом градићу под заштитом УНЕСКО-а, једном од најбоље сачуваних средњовековних градова Словеније, провели смо сат времена у шетњи историјским центром града. Затим смо се упутили у Постојну, где смо посетили једну од највећих геолошких атракција Словеније, Постојнску јаму. Сигурно да је несвакидашњем доживљају допринела вожња туристичким возићем са отвореним вагонима, као и пешачење до дворана: Беле, Црвене, Зимске и Штагети дворане. Јама крије мноштво ендема, а чувену човечју рибицу, могли смо да видимо у базену у једној од дворана Постојнске јаме.

Око два сата кренули смо према Порторожу, у којем смо се са водичима прошетали пола сата. Било је мишљења и ученика и разредних старешина, да је можда сувишна ова успутна посета Порторожу, јер кратко траје.

У Пирану, предивном градићу у истоименом заливу на Јадранском мору, имали смо два и по сата слободног времена за обилазак и ручак. Са водичима смо обишли главни градски трг - Тартинијев трг са спомеником Ђузепеу Тартинију, славном италијанском композитору и виолинисти. Попели смо се до Катедрале Светог Ђорђа, одакле се пружа предиван поглед на залив и уске улице залеђа.

Трећег дана екскурзије напустили смо хотел у 8.15, а након провере соба, кренули смо из Крања у Љубљану. Са водичима смо најпре обишли Конгресни трг са најважнијим зградама у Љубљани, Словеначком филхармонијом, Унверзитетом и Уршулинском црквом. Затим смо се упутили ка Прешерновом тргу и Тромостовју на реци Љубљаници. Обишли смо Змајски мост, који је симбол града и Месарски мост са љубавним катанцима. Задржали смо се испред Катедрале светог Николе и изрезбарених бронзаних врата, додатих 1996. године у част посете папе Јована Павла II. Ушли смо у Градску већницу и у двориште са аркадама на три нивоа, месту где су се некада одржавале позоришне представе. Ту смо имали прилику да видимо изложбу слика и инсталације словеначког уметника Патрика Дворшчака. У повратку смо имали три и по сата слободног времена за куповину у тржном центру БТЦ, надомак Љубљане. Из Љубљане смо кренули у пола четири и са две успутне паузе, у Ваљево смо стигли пола сата после поноћи. На границама се нисмо дуже задржавали.

Вођа пута Слађана Маријанац, професор

специјализовано-математичко одељење

Е-учење

Ко је присутан

Имамо 277 гостију на мрежи
Локација на сајту: Почетна
Назад на врх

ЗАПИСАЛИ СУ О НАМА

„An honour and a sincere pleasure to visit your school. It is very obvious that you are doing an excellent work! Fantastic students and great teachers! The best combination for a powerful education. Thank you for allowing me to visit you. My warmest regards to all.“

9. III 2020.                  Gregory Dikaios, City College, International Faculty of the University of Sheffield, Thessaloniki

„Огромная благодарность замечательной гимназии в Валево за тёплую встречу и интереснейший рассказ о современной жизни гимназии и её истории от коллектива магистрантов – филологов из Московского городского педагогического университета и проф. Ирины Беляевой.

Надеемся на то, что интерес к русскому языку и культуре возродится, в том числе благодаря нашему возможному сотрудничеству.“

11. февраля 2020 года           Беляева Ирина Анатольевна, профессор Московского городского педагогического университета